فوايد جرم گيري دندان و تميز كردن دندان ها توسط دندانپزشك فوايد جرم گيري دندان و تميز كردن دندان ها توسط دندانپزشك

عصر جدید

فوايد جرم گيري دندان و تميز كردن دندان ها توسط دندانپزشك

روشهاي جرم گيري دندان و تميز كردن دندان ممكن است در نگاه اول براي بيماران پيچيده به نظر برسد، اما همه آن ها بسيار ساده هستند. دندانپزشكان از دستگاه ها و تكنيك هاي خود براي پاك كردن پلاك هاي پشت دندان بيمار به شيوه اي كارآمد استفاده خواهند كرد. اين پلاك گاهي در مناطقي ايجاد مي شود كه دسترسي به آنها دشوار است، حتي وقتي كه بيماران به طور مرتب دندان هاي خود را مسواك زده و نخ دندان مي كشند نيز از بين بردن اين پلاك ها سخت است. به همين دليل است كه دندانپزشكان توصيه مي كنند دندان ها را حداقل دو بار در سال به صورت حرفه اي تميز كرده يا جرم گيري كنيد تا از فوايد جرم گيري دندان بهره مند شويد. با اينكار مراجعان و بيمارن مي توانند از بروز حفره دندان، پوسيدگي دندان، بيماري لثه و .. در امان باشند.

در ادامه به بررسي تعدادي از فوايد جرم گيري دندان، تميز كردن دندان ها و حتي سفيد كردن آن ها خواهيم پرداخت. اگر تا كنون با روش هايي تميز كردن دندان مثل بليچينگ اقدام به برق انداختن دندان هاي خود نكرده ايد با خواندن اين مقاله احتمالا ترغيب خواهيد شد كه اينكار را انجام دهيد.

(اگر قصد بليچينگ دندان هاي خود را داريد براي كسب اطلاعات بيشتر حتما به اين صفحه مراجعه كنيد.)

۱. پيشگيري از بيماري لثه

طبق مطالعات انجام شده توسط مركز كنترل و پيشگيري از بيماري هاي آمريكا، تقريباً نيمي از آمريكايي ها داراي بيماري پريودنتال هستند كه به بيماري لثه نيز معروف است. اين يك بيماري قابل پيشگيري و قابل درمان است كه به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان ايجاد مي شود. اگر براي جرم گيري به دندانپزشك مراجعه كنيد ميتوانيد از بروز بيماري لثه به راحتي پيشگيري كنيد.

۲. پيشگيري از ايجاد پوسيدگي دندان و حفره در آن

معاينات انجام شده در طي مراحل تميز كردن دندان مي تواند به دندانپزشكان كمك كند تا مناطقي كه ممكن است نياز به درمان داشته باشند را پيدا كنند. دندانپزشكان مي توانند با استفاده از اشعه ايكس صدمات، ترك ها يا ريزش دندان را به راحتي بررسي كنند. آنها حتي ممكن است با دقت دندان را با كمك دستگاه هاي نوري دندانپزشكي بررسي كنند تا مطمئن شوند تمام دندان را بررسي كرده اند و هرگونه اختلال احتمالي را نيز سريعا تشخيص ميدهند.

بيشتر بدانيد:

ايمپلنت دندان
لمينت دندان
۳. سفيد كردن دندان ها و از بين بردن لكه هاي مزاحم و بدريخت

به عنوان بخشي از جرم گيري و تميز كردن دندان ها، دندانپزشكان معمولاً از يك ابزار صيقل دهنده استفاده مي كنند تا لكه هاي مزاحم و بدرنگ روي دندان را از بين ببرند و آن ها را سفيد تر كنند. اين روش نه تنها باعث ميشود كه از شر اين لكه هاي قهوه اي مزاحم خلاص  شويد، بلكه موجب ميشود پلاك و تارتار روي سطح دندانهاي بيمار سخت تر نشود. اين بدان معني است كه دندانهاي بيمار كمتر مستعد لكه دار شدن هستند. يعني يكي از فوايد جرم گيري دندان جلوگيري از تشكيل لكه، پلاك و تارتار روي دندان است.

4. افزايش اطلاعات دندانپزشكي

يكي از مهمترين جنبه هاي روش هاي تميز كردن دندان، صحبت با دندانپزشك است. متخصص بهداشت دهان و دندان، دندانپزشك و حتي كادر داخل مطب مي توانند اطلاعات ارزشمند درباره سلامتي دهان و دندان در اختيار مراجعان قرار دهند.

منبع : https://www.ideal.clinic/

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/10 ساعت: ۰۸ توسط:asrejadid :